Sreda, 24 april 2024
Iskanje

Aululario so iz Grčije preselili na Balkan z Radiom Zastavo

7. mar. 2015 | 19:06
Dark Theme

Po izjemnem uspehu uprizoritve komedije absurda Umor v vili Roung se Dramska družina F.B. Sedej pripravlja na novo premiero, saj bo v soboto, 14. marca, ob 20.30 v dvorani na Humu uprizorila komedijo Aulularia - znana je tudi kot komedija o loncu - rimskega dramatika Tita Makcija Plavta v režiji Franka Žerjala. 
Člani dramske družine so imeli tokrat nekaj logističnih težav zaradi popravil, ki potekajo v Sedejevem domu, saj so morali poiskati alternativne prostore za vaje na zasebnih domovih, v kleti društva, nazadnje celo na osnovi čezmejnega sodelovanja. Predstava je sedaj pripravljena za krstno izvedbo, ki je nastala s pokroviteljstvom Zveze slovenske katoliške prosvete. Dramaturško delo sta podpisala Franko Žerjal in Jasmin Kovic, ki nam je pojasnila razlog za zanimivo izbiro starorimskega, klasičnega besedila: »Za ta tekst sva se s Frankom Žerjalom opredelila predvsem zato, ker besedilo z univerzalno sporočilnostjo nudi režiserju veliko razvojnih možnosti. Oba sva Plavtovo Aululario že poznala. Franko jo je celo pred kratkim režiral za Radijski oder, takrat v bolj klasični različici. Potrebovala sva besedilo, ki bi ustrezalo zahtevam velikega ansambla. V ljubiteljski dejavnosti je treba upoštevati namreč tudi pričakovanja članov skupine, ki v gledališču iščejo razvedrilo in užitek. To je tekst, ki smo ga lahko nemoteno, skladno z režijsko zamislijo, prilagodili značilnostim tako raznolike in številne skupine. Igralcev je petnajst. Starostni razmah gre od 15. do 68. leta. V zadnjem času so se skupini pridružili igralci, ki se ljubiteljsko ali polprofesionalno ukvarjajo tudi s plesom in petjem. Zdelo se nama je primerno, da komedijo obogatimo tudi z glasbenimi vložki, ki bi ovrednotili dodatne spretnosti nekaterih posameznikov. Manj izurjenim pa bi ponudili možnost, da se preizkusijo v koordiniranem plesu.«
»Imamo zelo usposobljeno koreografinjo Moniko Zajšek - razlaga sogovornica -, ki že vrsto let sodeluje z nami in plesne žanre vedno znova prilagaja dramaturški usmeritvi, času, glasbi in stilu predstave. Osebno pa sem želela, da bi tekst dramaturško spremenili in posodobili, zato sem predlagala režiserju, da se naprej lotiva daljšega dramaturškega dela. Tako sva septembra skupaj, ob kavi in vedno polni škatli piškotov, zasnovala prvo režijsko smernico. Odločila sva se, da bo naša razbrzdana Aulularia bolj kot v Grčijo postavljena nekam na Balkan.«
Balkanski odsevi bodo zaznamovali tudi glasbeno opremo, za katero je odgovoren Jan Leopoli: »Glasba ima v tej predstavi nezanemarljivo vrednost, ne samo zato, ker neposredno umešča dogajanje na Balkan, pač pa, ker na njej igralci tudi pojejo in plešejo. Najboljšo rešitev smo imeli na dlani, kajti na Goriškem deluje skupina Radio Zastava. Sodelovanje oz. spajanje dveh skupin - gledališke in glasbene -, ki jima je kakovost dragocena, je jasen primer konkretnega umetniškega soustvarjanja v našem prostoru.«
Tudi kostumi seveda zrcalijo geografsko in kulturno usmeritev uprizoritve, kot nam je povedala Carlotta Nanut: »Pri izbiri kostumov sva se s Snežico Černic odločili, da bova z umirjenimi barvnimi toni skušali omiliti živahno kričečnost Balkana, vendar sva pri tem pazili, da bi ohranili igrivo vzdušje, ki se prepleta skozi igro. Delo je potekalo zelo intenzivno: kar nekaj popoldnevov sva preživeli v garderobi in preverjali raznorazne barvne in stilne kombinacije, ki bi bile najbolj primerne za vsak posamezni lik.«

Za branje in pisanje komentarjev je potrebna prijava