Sreda, 03 april 2024
Iskanje

Trst in Gorica v Cannesu

28. maj. 2016 | 21:52
Dark Theme

Ne glede na to, ali je žirija letošnjega Festivala v Cannesu zadostila pričakovanjem kritike, ali če – kot je zapisal eden najuglednejših italijanskih filmskih kritikov Paolo Mereghetti – je z nagradami dokazala, da ni bila kos tako zahtevni nalogi, bo 69. izvedba festivala gotovo ostala zapisana tržaški filmski zgodovini kot tista, ki je zagotovila neverjetno pozornost prav filmski umetnosti naših krajev. Da je bilo res tako, najbrž dokazuje tudi dejstvo, da se je festivala letos prvič v Cannesu udeležil tudi deželni odbornik za kulturo Gianni Torrenti, ki je prisostvoval projekciji filma I tempi felici Alessandra Comodina, ki ga je sicer videmski avtor posnel v Piemontu. V izboru kratkometražnih filmov pa je bilo vključeno tudi delo La santa che dorme, mlade tržaške režiserke Laure Samani, ki ga je avtorica posnela v Nediških dolinah.
Na svoj račun pa je v Cannesu letos prišla tudi Gorica, ker je bil na enem od srečanj v italijanskem paviljonu govor o Festivalu Amidei, ki bo sodeloval septembra na spominski razstavi posvečeni italijanskemu režiserju Ettoreju Scoli. Mlada raziskovalca Marco Dionisi in Nevio De Pascalis bosta namreč med 24. septembrom in 23. oktobrom predstavila v Rimu, v muzeju Carlo Bilotti, življenjski opus pred nedavnim preminulega avtorja. Tako se je v Cannesu pogovor dotaknil tudi Gorice in festivala, ki ga je Scola, kot sta povedali režiserjeva hči Silvia in žena Gigliola Fantoni, posebej ljubil. Ob Gorici pa se je v Cannesu spet pojavil tudi Trst. Po dokumentarcu o kopališču Lanterna Poslednja plaža, ki sta ga režiserja Davide Del Degan in Thanos Anastopoulos predstavila že drugi festivalski dan, je Slovenski filmski center na tržnici predstavil tudi prvenec priznanega tržaškega gledališkega režiserja in pisatelja Marka Sosiča. Istočasno torej, ko so Sosičeve knjižne uspešnice v francoskem prevodu polnile pariške knjigarne, so njegov celovečerec Komedijo solz vrteli v dvorani Palaisa. Projekcija je bila v Cannesu na ogled izključno selektorjem drugih festivalov in kupcem, ki so si tako lahko ogledali zgodbo, ki jo je Sosič posnel v produkciji Arsmedie in ob podpori Slovenskega deželnega sedeža Rai in v katerem ob izrednih protagonistih Ivu Barišiču in Marjuti Slamič nastopa vrsta tržaških statistov.

Za branje in pisanje komentarjev je potrebna prijava