Sobota, 20 april 2024
Iskanje

»Malo se govori o Merkuju skladatelju«

22. avg. 2018 | 16:46
Dark Theme

Sara Zupančič je diplomirana pianistka in muzikologinja. Klavir je študirala na tržaškem konservatoriju, prvo in drugo stopnjo muzikologije pa zaključila na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Tu je zagovarjala magistrsko nalogo »Kačji pastir - La Libellula: Glasbena večjezičnost opere Pavleta Merkuja«. Njena naloga o tržaškem skladatelju je šla skozi tri komisije - oddelčno, fakultetno in univerzitetno - in prepričala vse tri, zato je zanjo decembra lani prejela študentsko Prešernovo nagrado Univerze v Ljubljani. Kot pravi, je bila opera Kačji pastir le izgovor za obsežnejšo raziskavo o Merkujevi izredno ustvarjalni osebnosti. V opernem svetu bi se rada tudi sama zaposlila, medtem pa se pripravlja na izid monografije o Merkujevi operi.

Kako ste prišli v stik s Kačjim pastirjem?
Že v otroštvu so mi veliko pripovedovali o tej operi, ker je oče leta 1976 v njej nastopil kot statist. Leta 2013 sem osebno spoznala Pavleta Merkuja in se z njim večkrat pogovarjala o njegovem skladateljskem delu, predvsem o operi. Merkù je bil takrat zelo prijazen in mi je podaril veliko partitur, tako da sem med pisanjem magistrske naloge imela dobršen pregled nad njegovim opusom. Zavedala sem se, da ga z glasbenega vidika slabo poznamo: veliko se govori o Merkuju jezikoslovcu, literarnem zgodovinarju in celo etnomuzikologu, malo pa o Merkuju skladatelju. Zato sem najprej analizirala skladbe, ki so nastale med letoma 1948 in 1976, kasneje pa sem v sklopu univerzitetnega projekta obdelala večino Merkujevih del do leta 2004.

Več v današnji (četrtkovi) tiskani izdaji.

Za branje in pisanje komentarjev je potrebna prijava