Primazana klofuta na začetku zgodbe že takoj pokaže na eno od tem, ki jih Paola Cortellesi razvije v režijskem prvencu, s katerim je na zadnjem rimskem filmskem festivalu prepričala kritiko in občinstvo. C’é ancora domani ali jutri je še en dan je namreč črnobela pripoved, postavljena v povojni Rim, ki ponekod spominja na italijanski neorealizem, a se od njega tudi v marsičem oddaljuje.
Po več kot tridesetih celovečercih, petih televizijskih serijah in prejetem Donatellovem Davidu se Paola Cortellesi, ena trenutno najbolj priljubljenih rimskih igralk, tokrat prvič preizkuša v vlogi režiserke.
Na veliko platno je postavila zgodbo Delie, prizadevne matere in žene, ki se leta 1946 v Rimu trudi, da bi zagotovila preživetje sebi, možu Ivanu in otrokom. Delia za majhen denar šiva, popravlja dežnike in pomaga starejšim prebivalcem v soseščini, pa čeprav že na svojem domu skrbi za hudo bolnega tasta, ki je do nje zelo surov. Stalno ji namreč očita, da ima dolg jezik in da preveč odgovarja, kar je bilo v takratni patriarhalni družbi seveda prepovedano. Tudi zaradi tega se soprog Ivano večkrat znese nad Delio, za kar ji seveda ni vseeno.
Novica, da se bo najstarejša hči Marcella poročila s sinom lastnika bližnje slaščičarne tako Delio najprej zelo razveseli, ker upa, da bo zdaj vsaj hčerki zagotovljena lepša prihodnost; a kmalu zatem jo to dejstvo tudi zelo potre, ker meni, da bo Marcellin zakon podoben njenemu.
V dolini solz Cortellesijine pripovedi pa je tudi nekaj svetlih točk, ki pomagajo pogumni ženski, da se kljub vsemu včasih nasmeje in gleda naprej. Za to poskrbita njena najboljša prijateljica Marisa in njen stari prijatelj Nino, s katerim se veseli že takrat, ko ugrizne v košček čokolade, ki jima jo je pravkar podaril ameriški vojak.
Delo, ki je postavljeno v povojni čas, ko zavezniške oblasti še stražijo mesta in se Italija pripravlja na volitve prve ustavne skupščine, na kateri bodo prvič glasovale tudi ženske, je tako film, ki se seveda spogleduje z vizijo velikih mojstrov, kot so Rossellini, De Sica in Visconti. A pripoved nove italijanske režiserke bogatijo tudi hudomušni trenutki in zelo posebna občutljivost, na katere nas je Paola Cortellesi že zdavnaj navadila.
C’è ancora domani
Država: Italija, 2023
Režija: Paola Cortellesi
Igrajo: Paola Cortellesi, Valerio Mastandrea in Vinicio Marchioni